Nisan, 2023
Landingpage (Açılış Sayfası), ziyaretçileri belirli bir eylemde bulunmaya teşvik etmek amacıyla, belirli bir pazarlama veya reklam kampanyası için özel olarak tasarlanmış bir web sayfasıdır. Açılış sayfaları, web sitesi ziyaretçilerini potansiyel müşterilere veya müşterilere dönüştürmek için tıklama başına ödeme (PPC) reklamcılığı, e-posta pazarlaması ve sosyal medya reklamcılığı gibi dijital pazarlama kampanyalarında sıklıkla kullanılır.
Landingpage genellikle tek bir odağa ve form doldurma, satın alma veya teknik inceleme indirme gibi net bir harekete geçirici mesaja (CTA) sahiptir. Bir açılış sayfasının tasarımı, ziyaretçileri birincil hedeften uzaklaştırabilecek minimum dikkat dağıtıcı unsurlar veya bağlantılar ile genellikle basitleştirilmiş ve odaklanmıştır.
Bir açılış sayfasının içeriği genellikle hedef kitleye ve belirli bir kampanyaya göre uyarlanır. Örneğin, yeni bir ürünü tanıtan bir PPC reklamı için bir açılış sayfası, bir ürün açıklaması, avantajlar ve satın alınacak bir CTA içerebilir. Ücretsiz denemeyi tanıtan bir e-posta kampanyasının açılış sayfası, denemeye kaydolmak için bir form içerebilir.
Açılış sayfaları, dönüşüm oranlarını ve yatırım getirisini artırmaya yardımcı olabildikleri için dijital pazarlama kampanyalarının önemli bir bileşenidir. Pazarlamacılar, açılış sayfalarını belirli kampanyalar ve hedef kitleler için optimize ederek pazarlama çabalarının etkinliğini artırabilir ve iş hedeflerine ulaşabilir.