+90 216 606 55 66 +90 532 688 78 16 info@hfmedia.com.tr Batı Mah. Erol Kaya Cad. No: 32/2 Pendik / İstanbul / Türkiye
Grafik Tasarım

Profesyonel Grafik Hizmetleri

Markanızın hikayesini görsellerle anlatalım. Etkileyici görsellerle öne çıkın! Logo, kurumsal kimlik ve dijital materyaller için tasarımın inceliklerini keşfedin.

Grafik tasarımı konusunda müşterilerimize özelleştirilmiş ve yaratıcı çözümler sunmaktayızçMarkalar için görsel kimlik oldukça önemlidir ve bu nedenle doğru tasarım, markanızın farkındalığını artırmanıza ve hedef kitlenizi etkilemenize yardımcı olur.

HF media, müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özelleştirilmiş grafik tasarımları hazırlayarak, markalarının farklı alanlarda ihtiyaç duydukları görsel materyalleri sağlıyor. Bu tasarımlar, logolar, broşürler, afişler, bannerlar, sosyal medya görselleri ve diğer görsel materyaller gibi bir dizi farklı format ve kanalda kullanılabilir.

HF media, müşterilerine yaratıcı ve profesyonel tasarımlar sunarak, markalarının görsel kimliğini güçlendirmelerine ve hedef kitlelerinin dikkatini çekmelerine yardımcı oluyor.

Grafik Tasarım Nedir?

Grafik tasarım, görsel bir iletişim sanatıdır. Birinci  işlevi olarak da bir mesajı iletmekte, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktadır. Grafik Sanatları, özgün grafik resim ve grafik tasarım çalışmaları olarak  ikiye ayrılarak  incelenmektedir. Özgün grafik resim çalışmaları, resim sanatının çeşitli araçlarla  özgün grafik resim türünü meydana getirmekte ve sanatsal birer çalışma olarak değerlendirilmektedir. Grafik tasarımlar ise, ürünleri tanıtmak ve yaymak amacıyla yapılan çeşitli yayın ve endüstri çalışmaları olarak bilinmektedir. Amblem, etiket, gazete ilanı, kitap resimleri, afiş, dergi/kitap kapakları gibi çalışmalar reklamda grafik tasarım çalışmaları olarak değerlendirilmektedirler. Doğrudan veya basılıp çoğaltılarak belirli bir tanıtma ve iletişim işlevi için kullanılan resimler, yazılar, resim ve yazı kompozisyonları grafik  tasarım olarak isimlendirilmektedir. Tasarımcı, uygulama yöntemlerinin yanı sıra görsel algılamanın doğasını, görsel yanılsamanın rolünü ve sözel ile görsel iletişim arasındaki ilişkileri de bilmeli ve göz önüne almalıdır. İletişim, grafik tasarımın hayati unsuru olarak görülmektedir. Aslında grafik tasarımı bu denli ilginç, önemli, dinamik ve çağdaş kılan da, iletişime yönelik en etkin öğelerden biri olmasından kaynaklanmaktadır. Tasarımcının güncel bir bilgiyi, yenilenmiş, çağdaş, güncel araç ve malzemelerle sunmak zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle grafik tasarımcıdan, yeni eğilimleri, teknolojik buluş ve yenilikleri ve yaşadığı dönemde tartışılan sanatsal, felsefi, politik, sosyolojik  vb. gibi sorunları ve örnekleme çözümlerini izlemesi beklenmektedir. 

Grafik Tasarım ve Reklam

Reklam, bugün yaşamı şekillendiren ve  yansıtan en önemli kültürel  faktörlerdendir. Her yerde karşımıza çıkan, herkesin yaşamının kaçınılmaz bir parçası olarak görülen reklam, büyük bir etkileme gücüne  sahip bir yapıyı oluşturmaktadır. Reklamın birçok  amacı bulunmaktadır. Başlıca amacı kar ve satışı  arttırmak olduğu gibi, genel olarak  bilgilendirme, ikna  etme  ve  hatırlatma  işlevleri göz önünde tutularak reklamları içeriğine, hedef dinleyicilere, coğrafi alana,  çekicilik  etkisine,  kullanılan araca, reklâmı verenlere  göre sınıflandırılmak mümkündür. Reklamlar hedef pazara, taşıdığı mesaja, zamana ve coğrafi kritere  göre de etkinlik ve değişkenlik gösterebilmektedir. 

Reklamda grafik tasarımı, tüketiciye mesajı daha çabuk, daha kolay ve daha etkili biçimde anlatabilmeye yardımcı öğeleri bir araya getirmektedir. Grafik tasarım kurumun tüm iletişim araçlarının tasarımını kapsamaktadır. Günümüzde  özellikle,  rekabet ve  tüketime  dayalı refah  toplumlarında ürünlerin tanıtım görevi büyük ölçüde grafik tasarımın çalışma alanına  girmektedir. Bu  ürünler  arasında  her  gün karşı karşıya  kalınan amblemler, logolar, afişler, dergiler, kitap kapakları, gazete ilanları, broşürler, ambalajlar, basın ilanları  sayılmaktadır. 

Reklamcılığın özünün yaratıcılık  olduğu ve bir reklamda yaratıcı olmanın  altın  kuralının dikkat  çekici çalışmalar tasarlamak olduğu düşünülünce, tasarımcının, bağlı  bulunduğu  ajans içerisinde  gerekli özgürlüğe  sahip  olarak  yaratıcılığını ortaya  koyabilmesi gerekmektedir. 

Grafik Tasarımı, iletişim  araçlarına paralel olarak her geçen gün daha büyük oranda insanın yaşamında yer almaya  başlamıştır. Bugün ise artık dünyayı saran iletişim ağı içerisinde çağdaş dünyanın  vazgeçilmez bir öğesi olmuştur. 
Reklam ise esas itibariyle hedef aldığı tüketici kitlesi üzerinde belirli bir etki yaratmak  ve bu kitlenin düşünme ve  alışkanlıklarını etkilemek  yoluyla  satın almaya  yönlendirmek ve işletmenin kârlılığını arttırmak amacını taşımaktadır. Bir reklamın öncellikli işlevleri şöyle tanımlanabilir: 

  • Satışları arttırmak
  • Satıcı sayısını arttırmak
  • Marka bağımlılığı yaratmak
  • Yeni mal ve hizmetlerin tanıtımını yapmak
  • İşletmenin tanınmışlık ve itibarını arttırmak
  • Satışları ve piyasa payını arttırmak
  • Müşteri memnuniyetini arttırmak

Grafik Tasarım Elemanları

Bir grafik tasarım ürününün oluşturulmasında kullanılan elemanlar şöyle sıralanabilir:

  • Çizgiler: Düz ya da kıvrımlı, kalın ya da ince, sürekli ya da kesik, grenli ya da  keskin özelliklere sahip çizgiler tasarımda; objenin dikkat çekmesi veya iki obje arasına  koyularak gözün onları birbirinden ayrılmalarının sağlanması amacıyla, zaman zaman  ise bazı mesajların iletilmesi için kullanılmaktadır
  • Ton: Tasarım yüzeyleri üzerinde en çok, grinin çeşitlemeleri ve siyah tonları  izlenmektedir. Tasarımda  kullanılan ton ve çizgi elemanları, kontrast  oluşturmaktadır
  • Renk: Bir tasarımın en önemli elemanı olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle  bir tasarımcının insanların renk tercihlerini göz önüne alması gerekmektedir. Renklerin 81  insanlar üzerinde psikolojik  etkilerinin olduğu bilinmektedir. Bir tasarım  renklendirilirken de bu etkiler düşünülmektedir. Renkler sıcak, soğuk ve zıt (kontrast) renkler olarak gruplara ayrılmaktadır. Sıcak renkler; kırmızı, turuncu, sarı, soğuk  renkler; mavi, yeşil ve mordur. Zıt  renkler de bir renk çemberinde karşılıklı gelen  renklerdir. Buna göre; kırmızı¬yeşil ile  mavi¬turuncu ile  sarı¬mor ile  kontrastlık  oluşturmaktadır. Zıt renkler tasarımın daha etkili görünmesini sağlamaktadır. Grafik  tasarımcının renk seçiminde  dikkate alması gereken unsurlar şunlardır (Becer, 1999: 60): · Rengin kültürel çağrışımı, · Hedef kitlenin renk tercihi, · Firma ya da ürünün karakteri ve kişiliği, · Tasarımdaki yaklaşım biçimi.
  • Doku: Bir yüzey üzerinde dokunun varlığından söz edilebilmesi için, orada  tekrarlara dayalı biçimsel bir düzen oluşturulması gerekmektedir. Grafik tasarımcı  dokuları, kullandığı objeler ve düzlemlerle oluşturabildiği gibi özel üretilmiş kâğıtların  dokularından da yararlanabilmektedir 
  • Biçim: Tasarımcı, bir mesajın ne türde olursa olsun, anlaşılmasını istediği  zaman, bunu mümkün olduğu kadar çok sayıda alıcı üzerinde aynı etkiyi uyandıracak  biçimde  tertiplemelidir. Ancak bu sonuca varabilmesi için, biçim psikolojisini iyi  bilmesi gerekmektedir. Önemli olan biçim tasarımı bilgilerinin topluca  değerlendirilebilmesi, biçimlendirme tasarım elemanlarına doğada olduğu gibi bütünü  oluşturma  potansiyeli ile  yaklaşabilmesidir. Böylece işlev-biçim-estetik  birliği  içerisinde olan eserlerin  elde edilmesi mümkün olabilir. Tasarımcının yapacağı iş, biçimleri doğaya  dayalı tasarım kurallarını göz  önüne alarak  iki boyutlu  bir yüzey  üzerinde bağlantılar yaparak, çizgi, renk, doku, hareket gibi temel tasarım elemanlarıyla  biçimlendirebilmektir
  • Ölçü: Bir grafik tasarım ürünü, daima değişik ve belirli ölçülere sahip görsel  unsurların bir araya  gelmesiyle  oluşmaktadır. Ölçüler büyüdükçe, etkileyicilik  ve 82  algılanabilirlik de artmaktadır
  • Yön: Bir tasarım üzerindeki çizgiler ve noktalar değişik noktalara yönelerek  bir hareket  oluşturmaktadırlar. Tasarımcının  sorumluluğu, vereceği mesaj  doğrultusunda bu hareketi yönlendirmektir


Grafik Tasarım Uygulama Alanları

  • Amblem: Ürün ya  da  hizmet üreten kuruluşlara  kimlik  kazandıran, sözcük  özelliği göstermeyen; soyut ya  da  nesnel görüntülerle  ya  da  harflerle  oluşturulan simgelere amblem denilmektedir. Amblem, bir fikri, bir hareketi, bir inanışı, bir birliği veya  bunların biçimlendirdiği bir kurumu, kuruluşu simgeleyen formlar olarak nitelendirilmektedir. Bir kuruluş, bir nesnel  ya  da  düşünsel ürünü  simgeleyen  amblemler, harflerden, nesnel veya  soyut şekillerden  meydana getirilebilir.
  • Logo: Grafik tasarımında, önemli olan görsel bir kimlik yaratmaktır. Bu  görsel kimlik, marka  için özel bir baskı ve  isim olan amblem, materyali kolay  hatırlanabilir kılan bir kelime olan ve gerçekçi ve somut bir grafik unsur olan logo  gibi çeşitli unsurlardan oluşmaktadır. Logo; iki ya  da  daha  fazla  tipografik  karakterin  sözcük  halinde  okunacak  biçimde bir araya getirilmesiyle oluşturulan ve bir ürün, kuruluş ya da hizmeti tanıtan  marka  ya  da  amblem özelliği taşıyan simgelere  denilmektedir. Hem sözel, hem de  görsel mesajlar  veren logolarda  yeni tasarlanmış ya  da  varolan tipografik  karakterlerden yararlanılabilir. Başarılı logo tasarımları, içerdikleri simgesel yapı ile  evrensel bir iletişim diline 
  • Simgesel İşaretler: Simgesel işaretlere piktogram denir. Piktogramlar, ürün, hizmet, düşünce ya da nesneyi simgeleyen işaretler olarak  tanımlanmaktadır. Simgesel işaretler, topluma yaygın  hizmet veren alanlarda  evrensel bir dil oluşturmak  amacıyla  kullanılmaktadır (Becer, 1999:  194). Zaman  zaman  sadece  yazıyla kurulmak  istenen  iletişim yeterli olamamaktadır. Ancak  yazının iletişimde daha etkin olabilmesi için, ilginç şekiller, simgeler veya resimlerle  güçlendirilmesi gerekmektedir 
  • Ticari Markalar: Marka, üretici veya satıcıların  malını tanıtan, onu  başkalarının mallarından ayırmaya  yarayan  isim, terim, sembol, şekil veya  bunların bileşimine denilmektedir. Marka sembolü ise, markanın gözle görülebilen, ama sözle söylenemeyen kısmı olarak tanımlanmaktadır.
  • Afiş Tasarımı: Tanıtma ya da reklâm amacıyla hazırlanmış yazılı ve resimli grafik sanatı ürünlerine  afiş denilmektedir. Afişler konuyla ilgili bildiriyi (mesajı) seyirciye iletme amacı taşımaktadır. Grafik öğeleri tipografi ve grafik resimlerinden meydana  gelmektedir. Resim olarak fotoğraf da kullanılabilmektedir. Afişin ana işlevi, bir ürün ya da hizmetin tanıtımını yapmaktır. Afişin  her şeyden önemli  vurucu-çarpıcı, birdenbire etkileyici olması  gerekmektedir. Halkı kültür, sanat  ve siyasal anlayıştan uzaklaştırmamak için her  bakımdan ılımlı olmaya yönelik afişlerin vurucu gücü hiç kalmayabilir. Afiş bazen yazısız bir resim, bazen bir söz veya bir sözcük, bazen bir resimle birlikte bir yazı olarak  tasarlanmaktadır. Biçim ne olursa olsun afişteki anlamın bir-iki saniye içinde çözülmesi  gerekmektedir. 
  • Ambalaj Tasarımı: Mamulle ilgili pazarlama çalışmaları çerçevesinde günümüzde ambalaj  büyük  önem taşımaktadır. Bir yandan maliyeti, diğer yandan  da satışı  etkileyen bir unsur olan ambalajın çeşitli faydaları bulunmaktadır. Başlıca; malı  koruması, taşımada kolaylık sağlaması, malı farklılaştırması, tutundurmaya yardımcı olmasıdır. Ambalaj, içindeki mal hakkında tüketiciye bilgi vermektedir; malın nasıl kullanılacağını belirtmektedir.  

https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/1963-greenmimarlik-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/9067-huzurinsaat-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/9575-kaizen-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/6610-kocbay-gumus.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/7173-kolayprefabrik-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/7948-morduck-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/6866-omur-dolgu-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/9950-osmanliyuzukleri-com-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/3063-sebatotomotiv-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/9458-tempo-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/2144-allvet-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/8639-artcephe-logo.png
https://hfmedia.com.tr/uploads/referanslar/7487-dulgerprefabrik-logo.png
Bakışımız

Ajans Değerlerimiz

Burası HF media, burada frekans hep yüksek; heyecan, plan, uygulama, özgünlük, sürdürülebilirlik. Sadece demoda değil, her işimizde "reklamın yüksek frekansı"

  • 1

    Profesyonel Yaklaşım

  • 2

    Yaratıcı İç Görüler

  • 3

    Ekip Çalışması

Hizmetlerimiz

Neler Yapıyoruz

Özel Yazılım

Özel Yazılım

Yazılım geliştirme, çeşitli sektörler için geliştirilen uygulama, sistem ve araçları içerir. İş süreçlerini optimize eder, verimliliği artırır ve yenilikçi çözümler sunar.

Web Tasarım

Web Tasarım

Web tasarım, estetik ve kullanıcı dostu internet siteleri oluşturmayı içerir. İyi bir web tasarımı, teknoloji, görsel çekicilik ve işlevselliği bir araya getirir.

E-Ticaret

E-Ticaret

E-ticaretin inceliklerini keşfedin! Başarılı bir online mağaza için stratejiler, platform seçimi ve pazarlama ipuçlarıyla dijital kanallardan satışlarınızı artırın.

Grafik Tasarım

Grafik Tasarım

Markanızın hikayesini görsellerle anlatalım. Etkileyici görsellerle öne çıkın! Logo, kurumsal kimlik ve dijital materyaller için tasarımın inceliklerini keşfedin.

Sosyal Medya

Sosyal Medya

Sosyal medya hesaplarınızı profesyonelce yönetin! Bu rehber, içerik oluşturmadan takipçi etkileşimine kadar sosyal medya yönetiminin tüm inceliklerini size sunuyor.

Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlama

Dijital dünyada başarıya ulaşmak için anahtar: dijital pazarlama! Stratejiler ve en son trendlerle varlığınızı güçlendirin. İşletmenizi bir sonraki seviyeye taşıyın.

Video Prodüksiyon

Video Prodüksiyon

Profesyonel video prodüksiyon hizmetleriyle etkileyici ve kaliteli içerikler oluşturun, markanızı hedef kitlenize en etkili şekilde tanıtın.

Medya Planlama

Medya Planlama

Medya Planlama ve Satın Alma hizmetlerimizle hedef kitlenize ulaşın, bütçenizi optimize edin ve reklam performansınızı artırın, farkı görün.

Kurumsal İletişim

Kurumsal İletişim

Markanızın itibarını ve mesajlarını güçlü bir kurumsal kimlikle, etkili bir şekilde yönetmek için kurumsal iletişim stratejileri ve çözümleri sunuyoruz.

Outdoor Reklam

Outdoor Reklam

Sokaklarda, billboardlarda ve diğer açık hava reklamcılığı alanlarında markanızı etkili bir şekilde tanıtmak ve geniş kitlelere ulaşmanız için profesyonel çözümler.

TV Reklamları

TV Reklamları

Markanızı geniş kitlelere ulaştırmak ve bilinirliğinizi artırmak için etkili bir yöntemdir. Profesyonel medya planlama ve yaratıcı içerik ile başarıyı yakalayın.

Oyun

Oyun

Hayalinizdeki oyunu gerçeğe dönüştürün! Ajansımız, oyun geliştirme süreçlerinde size özel çözümler sunar. Fikir aşamasından pazarlamaya, mobil oyunlardan PC'ye...

Sinema Reklamları

Sinema Reklamları

Sinema Reklamları: Filmlerden önce geniş kitlelere ulaşarak markanızı tanıtın. Yüksek dikkat oranı ve etkili görsellik ile hedef kitlenize ulaşın.

Radyo Reklamları

Radyo Reklamları

Radyo reklamları, geniş dinleyici kitlesine ulaşmanın etkili bir yoludur. Markanızı tanıtmak ve bilinirliğinizi artırmak için radyo reklamı kullanın.

En iyi dijital pazarlama çözümleri