Grafik tasarımı konusunda müşterilerimize özelleştirilmiş ve yaratıcı çözümler sunmaktayızçMarkalar için görsel kimlik oldukça önemlidir ve bu nedenle doğru tasarım, markanızın farkındalığını artırmanıza ve hedef kitlenizi etkilemenize yardımcı olur.
HF media, müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun özelleştirilmiş grafik tasarımları hazırlayarak, markalarının farklı alanlarda ihtiyaç duydukları görsel materyalleri sağlıyor. Bu tasarımlar, logolar, broşürler, afişler, bannerlar, sosyal medya görselleri ve diğer görsel materyaller gibi bir dizi farklı format ve kanalda kullanılabilir.
HF media, müşterilerine yaratıcı ve profesyonel tasarımlar sunarak, markalarının görsel kimliğini güçlendirmelerine ve hedef kitlelerinin dikkatini çekmelerine yardımcı oluyor.
Grafik Tasarım Nedir?
Grafik tasarım, görsel bir iletişim sanatıdır. Birinci işlevi olarak da bir mesajı iletmekte, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktadır. Grafik Sanatları, özgün grafik resim ve grafik tasarım çalışmaları olarak ikiye ayrılarak incelenmektedir. Özgün grafik resim çalışmaları, resim sanatının çeşitli araçlarla özgün grafik resim türünü meydana getirmekte ve sanatsal birer çalışma olarak değerlendirilmektedir. Grafik tasarımlar ise, ürünleri tanıtmak ve yaymak amacıyla yapılan çeşitli yayın ve endüstri çalışmaları olarak bilinmektedir. Amblem, etiket, gazete ilanı, kitap resimleri, afiş, dergi/kitap kapakları gibi çalışmalar reklamda grafik tasarım çalışmaları olarak değerlendirilmektedirler. Doğrudan veya basılıp çoğaltılarak belirli bir tanıtma ve iletişim işlevi için kullanılan resimler, yazılar, resim ve yazı kompozisyonları grafik tasarım olarak isimlendirilmektedir. Tasarımcı, uygulama yöntemlerinin yanı sıra görsel algılamanın doğasını, görsel yanılsamanın rolünü ve sözel ile görsel iletişim arasındaki ilişkileri de bilmeli ve göz önüne almalıdır. İletişim, grafik tasarımın hayati unsuru olarak görülmektedir. Aslında grafik tasarımı bu denli ilginç, önemli, dinamik ve çağdaş kılan da, iletişime yönelik en etkin öğelerden biri olmasından kaynaklanmaktadır. Tasarımcının güncel bir bilgiyi, yenilenmiş, çağdaş, güncel araç ve malzemelerle sunmak zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle grafik tasarımcıdan, yeni eğilimleri, teknolojik buluş ve yenilikleri ve yaşadığı dönemde tartışılan sanatsal, felsefi, politik, sosyolojik vb. gibi sorunları ve örnekleme çözümlerini izlemesi beklenmektedir.
Grafik Tasarım ve Reklam
Reklam, bugün yaşamı şekillendiren ve yansıtan en önemli kültürel faktörlerdendir. Her yerde karşımıza çıkan, herkesin yaşamının kaçınılmaz bir parçası olarak görülen reklam, büyük bir etkileme gücüne sahip bir yapıyı oluşturmaktadır. Reklamın birçok amacı bulunmaktadır. Başlıca amacı kar ve satışı arttırmak olduğu gibi, genel olarak bilgilendirme, ikna etme ve hatırlatma işlevleri göz önünde tutularak reklamları içeriğine, hedef dinleyicilere, coğrafi alana, çekicilik etkisine, kullanılan araca, reklâmı verenlere göre sınıflandırılmak mümkündür. Reklamlar hedef pazara, taşıdığı mesaja, zamana ve coğrafi kritere göre de etkinlik ve değişkenlik gösterebilmektedir.
Reklamda grafik tasarımı, tüketiciye mesajı daha çabuk, daha kolay ve daha etkili biçimde anlatabilmeye yardımcı öğeleri bir araya getirmektedir. Grafik tasarım kurumun tüm iletişim araçlarının tasarımını kapsamaktadır. Günümüzde özellikle, rekabet ve tüketime dayalı refah toplumlarında ürünlerin tanıtım görevi büyük ölçüde grafik tasarımın çalışma alanına girmektedir. Bu ürünler arasında her gün karşı karşıya kalınan amblemler, logolar, afişler, dergiler, kitap kapakları, gazete ilanları, broşürler, ambalajlar, basın ilanları sayılmaktadır.
Reklamcılığın özünün yaratıcılık olduğu ve bir reklamda yaratıcı olmanın altın kuralının dikkat çekici çalışmalar tasarlamak olduğu düşünülünce, tasarımcının, bağlı bulunduğu ajans içerisinde gerekli özgürlüğe sahip olarak yaratıcılığını ortaya koyabilmesi gerekmektedir.
Grafik Tasarımı, iletişim araçlarına paralel olarak her geçen gün daha büyük oranda insanın yaşamında yer almaya başlamıştır. Bugün ise artık dünyayı saran iletişim ağı içerisinde çağdaş dünyanın vazgeçilmez bir öğesi olmuştur.
Reklam ise esas itibariyle hedef aldığı tüketici kitlesi üzerinde belirli bir etki yaratmak ve bu kitlenin düşünme ve alışkanlıklarını etkilemek yoluyla satın almaya yönlendirmek ve işletmenin kârlılığını arttırmak amacını taşımaktadır. Bir reklamın öncellikli işlevleri şöyle tanımlanabilir:
- Satışları arttırmak
- Satıcı sayısını arttırmak
- Marka bağımlılığı yaratmak
- Yeni mal ve hizmetlerin tanıtımını yapmak
- İşletmenin tanınmışlık ve itibarını arttırmak
- Satışları ve piyasa payını arttırmak
- Müşteri memnuniyetini arttırmak
Grafik Tasarım Elemanları
Bir grafik tasarım ürününün oluşturulmasında kullanılan elemanlar şöyle sıralanabilir:
- Çizgiler: Düz ya da kıvrımlı, kalın ya da ince, sürekli ya da kesik, grenli ya da keskin özelliklere sahip çizgiler tasarımda; objenin dikkat çekmesi veya iki obje arasına koyularak gözün onları birbirinden ayrılmalarının sağlanması amacıyla, zaman zaman ise bazı mesajların iletilmesi için kullanılmaktadır
- Ton: Tasarım yüzeyleri üzerinde en çok, grinin çeşitlemeleri ve siyah tonları izlenmektedir. Tasarımda kullanılan ton ve çizgi elemanları, kontrast oluşturmaktadır
- Renk: Bir tasarımın en önemli elemanı olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle bir tasarımcının insanların renk tercihlerini göz önüne alması gerekmektedir. Renklerin 81 insanlar üzerinde psikolojik etkilerinin olduğu bilinmektedir. Bir tasarım renklendirilirken de bu etkiler düşünülmektedir. Renkler sıcak, soğuk ve zıt (kontrast) renkler olarak gruplara ayrılmaktadır. Sıcak renkler; kırmızı, turuncu, sarı, soğuk renkler; mavi, yeşil ve mordur. Zıt renkler de bir renk çemberinde karşılıklı gelen renklerdir. Buna göre; kırmızı¬yeşil ile mavi¬turuncu ile sarı¬mor ile kontrastlık oluşturmaktadır. Zıt renkler tasarımın daha etkili görünmesini sağlamaktadır. Grafik tasarımcının renk seçiminde dikkate alması gereken unsurlar şunlardır (Becer, 1999: 60): · Rengin kültürel çağrışımı, · Hedef kitlenin renk tercihi, · Firma ya da ürünün karakteri ve kişiliği, · Tasarımdaki yaklaşım biçimi.
- Doku: Bir yüzey üzerinde dokunun varlığından söz edilebilmesi için, orada tekrarlara dayalı biçimsel bir düzen oluşturulması gerekmektedir. Grafik tasarımcı dokuları, kullandığı objeler ve düzlemlerle oluşturabildiği gibi özel üretilmiş kâğıtların dokularından da yararlanabilmektedir
- Biçim: Tasarımcı, bir mesajın ne türde olursa olsun, anlaşılmasını istediği zaman, bunu mümkün olduğu kadar çok sayıda alıcı üzerinde aynı etkiyi uyandıracak biçimde tertiplemelidir. Ancak bu sonuca varabilmesi için, biçim psikolojisini iyi bilmesi gerekmektedir. Önemli olan biçim tasarımı bilgilerinin topluca değerlendirilebilmesi, biçimlendirme tasarım elemanlarına doğada olduğu gibi bütünü oluşturma potansiyeli ile yaklaşabilmesidir. Böylece işlev-biçim-estetik birliği içerisinde olan eserlerin elde edilmesi mümkün olabilir. Tasarımcının yapacağı iş, biçimleri doğaya dayalı tasarım kurallarını göz önüne alarak iki boyutlu bir yüzey üzerinde bağlantılar yaparak, çizgi, renk, doku, hareket gibi temel tasarım elemanlarıyla biçimlendirebilmektir
- Ölçü: Bir grafik tasarım ürünü, daima değişik ve belirli ölçülere sahip görsel unsurların bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Ölçüler büyüdükçe, etkileyicilik ve 82 algılanabilirlik de artmaktadır
- Yön: Bir tasarım üzerindeki çizgiler ve noktalar değişik noktalara yönelerek bir hareket oluşturmaktadırlar. Tasarımcının sorumluluğu, vereceği mesaj doğrultusunda bu hareketi yönlendirmektir
Grafik Tasarım Uygulama Alanları
- Amblem: Ürün ya da hizmet üreten kuruluşlara kimlik kazandıran, sözcük özelliği göstermeyen; soyut ya da nesnel görüntülerle ya da harflerle oluşturulan simgelere amblem denilmektedir. Amblem, bir fikri, bir hareketi, bir inanışı, bir birliği veya bunların biçimlendirdiği bir kurumu, kuruluşu simgeleyen formlar olarak nitelendirilmektedir. Bir kuruluş, bir nesnel ya da düşünsel ürünü simgeleyen amblemler, harflerden, nesnel veya soyut şekillerden meydana getirilebilir.
- Logo: Grafik tasarımında, önemli olan görsel bir kimlik yaratmaktır. Bu görsel kimlik, marka için özel bir baskı ve isim olan amblem, materyali kolay hatırlanabilir kılan bir kelime olan ve gerçekçi ve somut bir grafik unsur olan logo gibi çeşitli unsurlardan oluşmaktadır. Logo; iki ya da daha fazla tipografik karakterin sözcük halinde okunacak biçimde bir araya getirilmesiyle oluşturulan ve bir ürün, kuruluş ya da hizmeti tanıtan marka ya da amblem özelliği taşıyan simgelere denilmektedir. Hem sözel, hem de görsel mesajlar veren logolarda yeni tasarlanmış ya da varolan tipografik karakterlerden yararlanılabilir. Başarılı logo tasarımları, içerdikleri simgesel yapı ile evrensel bir iletişim diline
- Simgesel İşaretler: Simgesel işaretlere piktogram denir. Piktogramlar, ürün, hizmet, düşünce ya da nesneyi simgeleyen işaretler olarak tanımlanmaktadır. Simgesel işaretler, topluma yaygın hizmet veren alanlarda evrensel bir dil oluşturmak amacıyla kullanılmaktadır (Becer, 1999: 194). Zaman zaman sadece yazıyla kurulmak istenen iletişim yeterli olamamaktadır. Ancak yazının iletişimde daha etkin olabilmesi için, ilginç şekiller, simgeler veya resimlerle güçlendirilmesi gerekmektedir
- Ticari Markalar: Marka, üretici veya satıcıların malını tanıtan, onu başkalarının mallarından ayırmaya yarayan isim, terim, sembol, şekil veya bunların bileşimine denilmektedir. Marka sembolü ise, markanın gözle görülebilen, ama sözle söylenemeyen kısmı olarak tanımlanmaktadır.
- Afiş Tasarımı: Tanıtma ya da reklâm amacıyla hazırlanmış yazılı ve resimli grafik sanatı ürünlerine afiş denilmektedir. Afişler konuyla ilgili bildiriyi (mesajı) seyirciye iletme amacı taşımaktadır. Grafik öğeleri tipografi ve grafik resimlerinden meydana gelmektedir. Resim olarak fotoğraf da kullanılabilmektedir. Afişin ana işlevi, bir ürün ya da hizmetin tanıtımını yapmaktır. Afişin her şeyden önemli vurucu-çarpıcı, birdenbire etkileyici olması gerekmektedir. Halkı kültür, sanat ve siyasal anlayıştan uzaklaştırmamak için her bakımdan ılımlı olmaya yönelik afişlerin vurucu gücü hiç kalmayabilir. Afiş bazen yazısız bir resim, bazen bir söz veya bir sözcük, bazen bir resimle birlikte bir yazı olarak tasarlanmaktadır. Biçim ne olursa olsun afişteki anlamın bir-iki saniye içinde çözülmesi gerekmektedir.
- Ambalaj Tasarımı: Mamulle ilgili pazarlama çalışmaları çerçevesinde günümüzde ambalaj büyük önem taşımaktadır. Bir yandan maliyeti, diğer yandan da satışı etkileyen bir unsur olan ambalajın çeşitli faydaları bulunmaktadır. Başlıca; malı koruması, taşımada kolaylık sağlaması, malı farklılaştırması, tutundurmaya yardımcı olmasıdır. Ambalaj, içindeki mal hakkında tüketiciye bilgi vermektedir; malın nasıl kullanılacağını belirtmektedir.